zarabianie na muzyce

W 2017 roku pierwszy raz w historii rynku muzycznego w Stanach Zjednoczonych rock przestał być najpopularniejszym gatunkiem muzycznym – zgodnie z obserwowanym trendem stał się nim hip-hop. Zeszły rok oraz bieżący jest w kontynuacji dowodem na umocnienie pozycji tego gatunku na rynku muzycznym. Użytkownicy platform muzycznych z roku na rok słuchają coraz więcej piosenek z kategorii hip-hopu i rapu: w 2017 było to 20,9%  wszystkich piosenek na serwisach streamingowych, a w zeszłym roku było to już 24,7%. W tym roku możemy się spodziewać kolejnego wzrostu. Skąd wzięła się tak konsekwentnie wzrastająca popularność tego gatunku muzycznego na świecie i w Polsce?

Za sukcesem współczesnych raperów stoi maksymalne wykorzystanie potencjału internetu

Oprócz standardowego już promowania na platformach muzycznych, takich jak Spotify i Tidal, hip-hopowi artyści wykorzystują inne media (np. kanały społecznościowe), aby dotrzeć do jak największej liczby słuchaczy. Wystarczy spojrzeć na niesamowity rozwój kariery rapera Lil Nas X. Zdobył on popularność po wypuszczeniu singla “Old Town Road”, który okazał się najdłużej utrzymującym się singlem na liście przebojów Billboard (17 tygodni!). Jak Lil Nas X rozpromował swój singiel, będąc zwykłym nastolatkiem z Atlanty?

Szybki rozwój kariery rapera Lil Nas X

Wykorzystał do tego memy i viral’owe filmiki. Za pomocą TikToka rozpromował swój singiel wydany w grudniu 2018 roku. Parę miesięcy później zadebiutował on na listach najpopularniejszych piosenek oraz powstały kolejne remiksy tej piosenki. Poprzez ciągłą aktywność na Instagramie, Twitterze, Lil Nas X pozostaje w ciągłym kontakcie z fanami, nieustannie komentuje rzeczywistość wokół siebie oraz pokazuje, że zarabianie na muzyce nie jest jego jedynym celem. Ten artysta jest idealnym przykładem na to, że nie potrzeba wielki pieniędzy, aby zdobyć fanów.

Ciekawe teksty i autentyczność

W Polsce również możemy znaleźć przykłady artystów, którzy zdobyli swoją popularność w niezwykły sposób. Taco Hemingway, Quebonafide, czy Jan-Rapowanie to artyści młodego pokolenia, którzy postawili na promocję w serwisach streamingowych i mediach społecznościowych. Ich słuchacze obserwują nie tylko muzykę, którą tworzą, ale też styl życia i ubierania się. Jednakże wizualna otoczka to nie wszystko. Trzej wcześniej wymienieni raperzy zdobyli swoją popularność tworząc teksty, które trafiły w młodą publiczność: wyrażały ich problemy i obawy oraz, często w cyniczny i ironiczny sposób, komentowały rzeczywistość.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ