Gry przygodowe MMO jako rozrywka społeczna

Często przywołuje się przykład zabawy na podwórku, jako dobrą alternatywę dla dzisiejszych sposobów spędzania wolnego czasu przez dzieci. Rodzice, którzy sami bawili się na boisku lub wokół trzepaka, chętnie z tego argumentu korzystają. Okazuje się jednak, że rzeczywistość wcale nie jest tak czarno-biała, jak mogłoby się wydawać. Zagadnienie to jest o wiele bardziej skomplikowane, przez co wymyka się jednoznacznym kryteriom oceny.

Kim jest dziś gracz?

Badania wykazały że około 65% ankietowanych Polaków grywa w gry komputerowe. Oczywiście w tej liczbie są zarówno nałogowi gracze, spędzający codziennie długie godziny w wirtualnym świecie, jak i osoby, które raz na jakiś czas ułożą sobie na biurowym komputerze pasjansa lub zagrają w jakąś grę przeglądarkową. Na dodatek prawie 40% graczy to kobiety.

W tej sytuacji nie da się już obronić obiegowego stereotypu, zgodnie z którym gracz to komputerowy maniak, który nie ma kontaktu z rzeczywistym światem. No chyba że uznamy, że ponad połowa
Polaków żyje w Matrixie…

Skoro zmieniła się struktura społeczna i tak wiele osób lubi od czasu do czasu w coś zagrać, należy się zastanowić jak wpływa to na zmiany w kontaktach międzyludzkich.

Wychowanie przez grę

Widząc dzieci, które z uwagą pokonują kolejne przeszkody w grze komputerowej, wiele osób ma mieszane uczucia. Przecież prawdziwe dzieciństwo powinno polegać na czymś innym, na integracji z rówieśnikami. Co stanie się z dziećmi, które dziś przyklejone są do ekranów i poświęcają godziny na grę? Oczywiście wielu rodziców reglamentuje dzieciom dostęp do gier i zapewne robią słusznie, chroniąc je przed trudnym do wyleczenia uzależnieniem, ale wcale nie jest tak, że grając, dzieci nie rozwijają swoich umiejętności społecznych. Wręcz przeciwnie.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że gry przygodowe online z www.valhalla.pl mogą dziś spełniać podobną funkcję, jak niegdyś wspólna zabawa dzieci na podwórku. Trzeba do tego jednak znacznie bardziej otwartego umysłu, co pozwoli na pozbycie się stereotypowego myślenia.

Na przekór stereotypom

Komputer, gra, internet – to tylko narzędzia, które mogą nam również służyć do komunikacji. Nie różnią się pod tym względem od telefonu, z którym oswoiliśmy się już tak bardzo, że niektórzy zabierają go ze sobą nawet do kąpieli w wannie.

Korzystając z gier przygodowych online mamy możliwość kontaktowania się z innymi graczami, co prowadzi często do nawiązywania znajomości również poza światem gry. Co prawda w przypadku osób oddalonych o setki, a czasem nawet tysiące kilometrów takie znajomości często na zawsze pozostają w świecie wirtualnym, nie zmienia to jednak faktu, że obcuje się z prawdziwymi ludźmi.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ